fbpx

Parlem amb Pere Alvaro, tutor de l’equip de dissenyadors d’Ornithographies

Qui hi ha darrere del disseny del fotollibre: Ornithographies?
Del disseny pròpiament dit el grup d’alumnes de segon de gràfica publicitària de l’Escola d’Art d’Olot. El fotògraf, autor de les imatges, en Xavi Bou.
De la iniciativa i producció la Fundació ENFooCA Premis Arnau Bartrina Luque.

Com va arribar l’encàrrec d’aquest projecte a les vostres mans?
Jordi Bartrina, professor de l’Escola d’Art d’Olot i president de la Fundació volia crear una iniciativa bonica en record del seu fill Arnau, un enamorat de la natura i la fotografia natural que tenia un talent tan prematur com innat. Vam pensar que crear un fotollibre podria ser un llegat digne. Va ser aleshores quan la Fundació ENFooCA va proposar el nom de Xavi Bou com a subjecte del llibre. I va ser absolutament encertat

Quin va ser el procés creatiu i el mètode de treball que vau seguir?
És una obra coral. No és habitual que en la creació d’un llibre intervinguin més de 20 dissenyadores i dissenyadors. El primer va ser un brainstorming. La segona fase, una proposta de disseny individual. Un cop consensuada la proposta guanyadora, vàrem dividir el llibre per seccions i, en grups, vàrem dividir les maquetacions seguint la diagramació del disseny guanyador. Posteriorment l’equip d’arts finals va tenir cura del tancament per producció. Els alumnes vàrem establir torns per poder fer el seguiment a peu de màquines. Va ser una experiència professional i acadèmica de primer ordre. És molt difícil aconseguir això en un projecte d’escola

Una vegada dissenyat el llibre, és l’hora d’escollir una impremta! Com vau conèixer Gràfiques Trema?
Fa molts anys. Quasi diria que vam néixer al mateix hospital. Gràfiques Trema és el que jo anomeno una impremta pretoriana. La guàrdia pretoriana era la guàrdia personal del cèsar. Disposada a morir per ell. En el cas d’una impremta, és el cas d’aquella que se la jugarà amb el dissenyador per aconseguir que un projecte arribi a un bon final, costi el que costi. Aquest era un projecte d’alt risc. Molts cèntims i poca experiència. Necessitàvem una pretoriana. Trema era l’opció viable

Quina és la valoració de la vostra experiència amb la impremta? Com us va ajudar Gràfiques Trema en el procés d’impressió del llibre?
Trema volia que aquest llibre quedés espectacular tant com nosaltres. D’aquí això de pretoriana.